Historie vozu Felicia sahá do roku 1955 , kdy se
začal sériově vyrábět model Škoda 440 a konstruktéry napadlo, že by
otevřený sportovní vůz, postavený na podvozku Š 440, mohl být na západních
trzích úspěšný a přinést tolik potřebné devizy. Vývoj vozu byl velmi rychlý,
takže už na brněnském veletrhu v roce 1956 byl vystaven prototyp
s padesátikoňovým čtyřválcovým motorem, takže nový vůz dostal analogicky
s typem 440 označení Škoda 450.
Další modernizace se Felicia dočkala v roce 1961, kdy karoserie všech tří typů dostaly atraktivní křidélka na zadních blatnících, do kterých byly vsazeny větší koncové svítilny. Další změnou byla nová maska chladiče s odlišnou mřížkou, složenou z malých obdélníků. Ty se později změnily na čtverečky. Ještě v roce 1961 se nabídka rozšířila o model Felicia Super s motorem o obsahu 1221 cm3 (vrtání 72 mm, zdvih 75 mm), jehož výkon stoupl na 40,5 kW (55 k) při 5100 ot/min.
Poptávka po voze Skoda Felicia na západoevropském trhu převyšovala kapacitní možnosti Škodovky a proto se jich na náš trh dostalo jen omezené množství.
Škoda Octavia Super r. 1960
.