Historie vozu Felicia sahá do roku 1955 , kdy se začal sériově vyrábět model Škoda 440 a konstruktéry napadlo, že by otevřený sportovní vůz, postavený na podvozku Š 440, mohl být na západních trzích úspěšný a přinést tolik potřebné devizy. Vývoj vozu byl velmi rychlý, takže už na brněnském veletrhu v roce 1956 byl vystaven prototyp s padesátikoňovým čtyřválcovým motorem, takže nový vůz dostal analogicky s typem 440 označení Škoda 450.

Další modernizace se Felicia dočkala v roce 1961, kdy karoserie všech tří typů dostaly atraktivní křidélka na zadních blatnících, do kterých byly vsazeny větší koncové svítilny. Další změnou byla nová maska chladiče s odlišnou mřížkou, složenou z malých obdélníků. Ty se později změnily na čtverečky. Ještě v roce 1961 se nabídka rozšířila o model Felicia Super s motorem o obsahu 1221 cm3 (vrtání 72 mm, zdvih 75 mm), jehož výkon stoupl na 40,5 kW (55 k) při 5100 ot/min.

Poptávka po voze Skoda Felicia na západoevropském trhu převyšovala kapacitní možnosti Škodovky a proto se jich na náš trh dostalo jen omezené množství. 

Škoda Octavia Super r. 1960


© 2017 Hradec Kralové
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky